ElineBA.reismee.nl

Chau microscopio, bienvenidos mochila!

Hallo lieve vrienden en familie!

Ik voel me nu nóg verder van jullie weg dan eerder, ik schrijf namelijk vanaf ´het einde van de wereld´, dwz, Ushuaia, een klein stadje in het zuidelijkste puntje van Argentinië. M´n stage is afgelopen en een reisavontuur begonnen! Even een korte update.

De afgelopen weken waren behoorlijk intensief. Druk geweest met het afronden van m´n stage, het verslag schrijven en de presentatie maken. Altijd stressen op het laatste moment maar het is uiteindelijk allemaal goed gegaan! Daarnaast waren het natuurlijk óók de laatste weken om van Buenos Aires te profiteren, dus nog zoveel mogelijk van de stad genieten, (erop) uit gaan, en met m´n opgedane vrienden hier afspreken. En tegelijkertijd de reis die ik van plan was te maken voorbereiden, want omdat ik van tevoren geen reis naar de (bijna) zuidpool gepland had ontbrak me het nodige materiaal. In mijn huis bij de ´abuelos´ is vanaf september weer een hele bulk nieuwe studenten gekomen, een leuke groep! Daarbij is de lente begonnen, dus de goeie momenten van hangen op het dakterras waren weer daar! Veel te doen dus!

Afgelopen weekend stond in het teken van afscheidsfeestjes/-momentjes. Met taart in het lab, afscheidsfeestje in een club donderdag met een groep, nog één keer taart eten bij de beste taartenzaak van BA, afscheidsfeestje in de Hollandse bar met iedereen die wilde en kon komen, laatste asado bij de abuelos, en vanmorgen nog een heerlijk vers afscheidsontbijtje in het huisje op het dakterras met degenen die speciaal daarvoor vroeg waren opgestaan.

Vandaag ben ik dus in het vliegtuig gestapt en aangekomen in Ushuaia. Heb vandaag een beetje de stad verkend en schrijf nu vanuit het hostel. Volgens mij is bijna iedereen uit dit hostel hier om te skieën. Zoals jullie misschien wel of misschien niet weten is dat absoluut niets voor mij :p Maar er zijn nog veel meer dingen hier te doen, excursies door het Beaglekanaal, naar eilanden met zeeleeuwen en vogels en het nationaal park Vuureiland. Morgen staat m´n eerste excursie gepland in een bootje naar de zeeleeuwen en vogels. Ik ben benieuwd!

Het verdere plan van mijn reis is dat ik zaterdag vanuit hier naar El Calafate vlieg, dat is de plek van dé beroemde gletsjer. Vanaf daar heb ik helemaal niets gepland, behalve dat ik op 26 oktober het vliegtuig vanaf Buenos Aires naar Amsterdam moet halen! Ik heb wel wat ideeën voor de route, maar niets staat vast! Heerlijk idee, van de andere kant ook wel spannend, heb dit nog nooit eerder gedaan.

Ik hou jullie op de hoogte! En als ik wat écht indrukwekkende foto´s heb ga ik ze uiteraard uploaden!

Veel liefs!

Eline

Reacties

Reacties

Carlijn

Wauw, dat klinkt allemaal goed! Als je back bent maar eens gauw foto's kijken samen :-)
En op de lange latten, niks voor jou? Je had mijn skipak natuurlijk wel weer mogen lenen, haha :D

xx

wilmy

hartstikke mooi weer, Eline! heerlijk om zo op die laatste dagen in BA terug te kijken en wat een (voor-)uitzichten nog! Geniet ervan (en blijf goed op jezelf passen),
veel plezier en heel veel liefs! mama

Cynthia

Klinkt weer allemaal goed! Veel plezier de komende weken!! xxx

Janneke

E-line!
Wat spanned zeg zo'n reis, wel super stoer!
Geniet er nog even flink van :-).
En skiën lijkt me idd niet zo'n goed plan, haha :p.

Kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!